Fredag....

Snart är det helg, ska bli skönt att få lite tid med sambon...=)
Igår var det vattengympa och storhandling som stog på schemat. Vattengympan är guld värd, man vill aldrig gå därifrån.
På eftermiddagen kom min goa arbetskompis Hella Bella, mycket trevligt. blev  mest jobb snack, måste ju hålla mej uppdaterad nu när man inte är där längre....
Jag gjorde en blåbärspaj, mums kan jag säga..... såg på " Leila på landet" i onsdags då hon gjorde den. Den kan jag verkligen rekomendera. Men jag fuskade faktiskt, och köpte färdig vaniljsås.
Om någon blir sugen på att pröva så lägger jag ut receptet.

Blanda ihop till en smuldeg
1½ dl råsocker
1½ dl kokosflingor
1½ dl havregryn
½ dl blå vallmofrön
2½ dl vetemjöl
250 g kallt smör eller margarin

Häll 1.5 l blåbär  i en pajform
Strö över 2 msk potatismjöl
Och sent strö över smuldegen

200 grader i 20-25 min

Lycka till




Kommentarer
Postat av: Malin J

God morgon! Tänkte följa med igår, men började 16:-( Hade vart trevligt att se dej:-) Får komma ut en annan dag! Hoppas allt är bra me er alla! Magen förstår ja att den växer:-) Ha en mysig helg! Kram

2009-04-04 @ 08:08:13
Postat av: Anna

Mmm... Det där lät gott...



Hoppas allt är bra med er.

Kramen!

2009-04-06 @ 07:31:21
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0